måndag 18 augusti 2014

Vardag på riktigt

Då var måndagen gjord på ännu en ny vecka, en riktig vardag.
För nu har även min man börjat jobba och idag lämnade jag Eric på förskolan igen.
Det känns lite synd att bli av med sin "hemmaman", man blir lätt bortskämd när man har honom hemma medan man själv jobbar. Men det får väl bli en framtidsdröm att kunna ha min man som hemmaman på heltid någon gång ;)

Jag tycker denna veckan börjar helt ok, hade en riktigt bra dag på jobbet och fick mycket gjort, har en ledig dag att se fram emot imorgon då Eric's förskola har studiedag och ikväll har jag avslutat dagen med ett "Living and room"-party hemma hos mig.

Helgen swishade förbi som vanligt. söndagen var en riktig ligga-på-soffan-dag medan regnet öste ner utanför fönstret. Men förutom soffliggande bakade jag ännu en kaka inför ikväll, scrappade födelsedagskortet som gavs till födelsedagsbarnet idag också satte vi upp vår nya fasadsiffra!


Inte den bästa bilden eftersom vädret inte höll måttet, även ytterdörren förstörde en del då den är tejpad för att ännu en målning som ska göras framöver... Men ni förstår poängen, visst gör det skillnad! :D

Kortet som jag gjorde var till en kille som fyller 20 år idag, han har precis tagit motorcykelkörkort, så tyckte det pappret passade perfekt.



Det är alltid svårt med kort till killar men tycker nog jag fick ihop det.
Jag scrappade ett kort för två veckor sedan till en man som fyllde 50 år och då gjorde jag det, enligt mig, klassiska kortet till män, nämligen ett kort som liknar en kavaj men skjorta och slips under. En rolig vikning som inte är allt för svår. Dessvärre tog jag aldrig någon bild på det kortet, men det får ni se lite längre fram när det görs nästa gång.

Nu får jag begrunda allt fint jag sett på homepartyt, och all inspiration jag fått!
Ha en trevlig kväll!

Kram Emma

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar