måndag 25 augusti 2014

Svampäventyr!

Vilken härlig helg det varit! Ja visst har det regnat en del, men vad gör det när det är höst, luften känns underbar i lungorna och man kan andas ordentligt igen. Efter en förmiddag på jobbat i lördags hade vi en lugn myseftermiddag hemma med hela stora familjen.
På söndagen hade jag själv planerat tidigare i veckan att jag skulle vilja ut i skogen, bara få rensa hjärnan lite och njuta av en stund utan stress. Och så lyckat det blev.
Vi kollade av att vädret skulle vara fint fram till två tiden så jag ställde mig och stekte plättar för glatta livet på morgonen så vid 11-tiden begav vi oss ut i skogen jag, min man, alla tre barnen och mina svärföräldrar. Solen lyste på oss nästan hela tiden och regnet såg vi inte till. Vi hade såklart siktat in oss på kantarellplockning men det blev en korg full med Karl Johan-svamp istället, oj vad många det fanns. Alla barnen fick såklart plocka så inte en sur min på hela tiden var det, och plättarna mättade gott i magen när vi placerades oss på den mjuka mossan mitt i den fina skogen.




Ja det sitter nog i rötterna när man är uppvuxen på landet/i skogen, det är så underbart att vara där!
Och vi hann hem, in och i ordning sen kom regnet, och det med besked, så resten av dagen fick spenderades inomhus.

Hoppas ni haft en härligt ledig helg!

Kram Emma

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar