lördag 30 augusti 2014

Mer svamp

God kväll alla!
Vilken intensiv vecka det har varit,
men denna helgen kan jag i alla fall slappna av lite eftersom jag jobbat ikapp en del under veckan.
Jag började lördagen med att försöka mig på att göra en schwarzwaldtårta, ja det låter knasigt, men efter att ha sett höstens första avsnitt av "hela Sverige bakar" där just schwarzwaldtårta var ena uppgiften man skulle utföra, blev jag såklart sugen på att testa det.

 
 
  
 
Resultatet blev väl sådär, det är nog den fulaste tårta jag någonsin gjort men smaken var helt ok.
 
Vi fortsatte dagen med att åka ut till mitt föräldrahem för att bege oss ut på svampjakt igen. Det var riktigt härligt väder medan vi var ute, och mycket svamp hittade vi denna gången också.
 
  
  

En helt underbar eftermiddag med mina föräldrar också fick vi träffa brorsan tillika Eric's stora favorit som kom inom en runda!
 
 
  

jag älskar landet...
 
  
 
I veckan såg jag en inredningsdetalj som jag helt enkelt blev kär i. En "ljusbox" från house doctor som man själv kan dekorera och använda sig av hela året. Och det var fina butiken Tulipa i Knäred som hade fått in den i sin butik, självklart var jag tvungen att åka dit i helgen.
Men jag måste ha den mest fantastiska mannen i världen för han tog sin och Eric's lediga fredagseftermiddag och körde till Knäred och överraskade mig med att köpa just denna "ljusbox" till mig!!
 
  
 
Så lyckliga jag äger nu en superfin "ljusbox"!
 
Imorgon tänkte vi dra till Titanicutställningens sista dag i Halmstad,
vi hoppas det inte är allt för mycket folk där...
 
Hoppas ni har en underbar helg!
 

Kram Emma

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar