lördag 16 augusti 2014

En mysig dag

Vilken härlig lördag det varit idag. Jag har haft en riktigt mysdag med min son, medan min kära make gjorde sin sista insats i målningen av min brors hus, vilket blir sååå fint! 
Jag och Eric har bland annat, förutom lekt med duplo och traktorer, bakat kakor, lagat mat, pysslat, hållit koll på farfar som hjälpt till med målning av vårt hus också har vi målat en stege. Det känns skönt att få en lugn dag att göra saker med honom och inte bara flänga iväg på en massa måsten. Eftersom man jobbar så mycket i veckorna men försöker mysa med honom så mycket som möjligt så känns det ändå bättre i hjärtat. Han är ändå det viktigaste jag har i livet <3

Jag fortsatte på mitt stege-projekt, en idé jag fick från en fin vän vi besökte i sommar.
Stegen är ihopsatt av pinnar som jag hittat hos min bror och idag var det dags att ge den lite färg.



Eric var duktig och hjälpte till, dock fick även sågbocken och Eric själv en hel del färg på sig.
Projektet fortsätter och slutliga resultatet kommer ni se lite längre fram.
Nu ska jag sätta mig i soffan bredvid min underbara man och smaka en av mina nybakade kanelbullar som står och svalnar i köket.
Det doftar ljuvligt i hela huset!

Kram Emma

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar