fredag 15 augusti 2014

Helgen är här!

Då var ännu en vecka förbi, känns som denna gick ännu lite snabbare än förra veckan som gick snabbare än förra osv.
Men denna helg känns extra behövlig, det är otroligt mycket att göra på jobbet och det har varit full rulle här hemna oxå. Jag önskar att min lilla son kan tänka sig att sova lite längre än kl 6 imorgon så jag kan få lite "sovmorgon" ;)

Ikväll var det snabb men god mat som stod på matlistan då vi planerat att åka på fotboll lite senare på kvällen. Jag kom ju inte ifrån jobbet i tid heller så det var helt rätt planerat med nåt snabbt.
Så vi gjorde hemgjord pizza. Ja för hur gott är inte det, jag förstår inte varför vi ibland köper färdig pizza när man kan göra en hundra gånger godare själv. Idag körde vi med lufttorkad skinka, lök, tomat, mozzarella och färsk basilika. Ljuvligt smaker ihop, vilket även min lilla son tyckte. Många plus på den blev det.




Så vad händer i helgen då?
Jo som vanligt vill jag hinna med en veckas aktiviteter på två dagar..
men en sak jag vill göra är att påbörja en renovering av en gammal gungstol som mina svärföräldrar så snällt skänkt till oss.
Min man ska hinna med att hjälpa min bror med sista målningen av hans hus så jag och Eric får väl göra nån utflykt också. Sedan måste jag scrappa ett kort till en person som fyller år på måndag och det ska förberedas lite inför måndagens "living & room"-homeparty som jag ska ha hos mig.
Men det allra viktigaste... min beställda, 50 cm stora siffra, som vi ska sätta på fasaden, kom idag, den måste vi såklart få upp :)
Så håll alla tummar och tår för att vädret blir fint.
Hoppas ni får en härlig helg!

Kram Emma


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar