måndag 1 september 2014

Rönnbärspyssel

 
September är här och den började med härligt soligt höstväder.
Hela dagen har jag längtat efter att få göra rönnbärspyssel, jag har ju sett att vi haft en del rönnbär i trädgården.
Men snopen blev jag när jag kom hem, någon, troligtvis med vingar, har nallat alla mina rönnbär. Så jag fick gjort ett enda hjärta av de rönnbär jag hittade, men vackert blev det med sin klarröda färg.
 
 
Lite nya höstdetaljer blev inköpta idag på Sisters Trend och utöver inredning hittade jag ett ursnyggt armband med den snygga mässingfärgen.
 
 
 
Riktigt höstigt och vackert.
 
Ikväll har jag med panik i kroppen tagit mig igenom Estonia-dokumentären som gått på tv4. Jag som har sån båtpanik har ikväll gråtit, haft hjärtklappning och ibland inte kunnat titta. Vilken fruktansvärd katastrof. Visst var Titanic, som vi var på igår, en ännu större katastrof men Estonia kommer ju även jag ihåg som liten och sitter djupt i hjärtat. Ja nu får vi väl se hur mycket sömn det blir inatt eller om det bara blir mardrömmar...
 

Kram Emma

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar